1/2 kółka
Odszkodowanie od sądu za przewlekłość

Odszkodowanie od sądu za przewlekłość – czy to w ogóle możliwe?

Otóż tak! 16 marca 2020 r. z sukcesem zakończyliśmy postępowanie przed Sądem Apelacyjnym w Warszawie o odszkodowanie od Sądu Okręgowego za przewlekłe prowadzenie sprawy (sygnatura: I S 9/20).

W sprawie naszego klienta postępowanie przed Sądem Okręgowym toczyło się wyjątkowo długo – od 2017 do 2020 roku. W tym czasie Sąd nie zrobił kompletnie nic. Na wezwania o wyznaczenie terminu odpowiadał, że ma dużo spraw i może się kiedyś zajmie naszą. Na takie działanie (a w zasadzie na jego brak) nie było naszej zgody. Wystąpiliśmy do Sądu Apelacyjnego ze skargą na przewlekłość i zażądaliśmy zapłaty odszkodowania za takie działanie sądu niższej instancji. Wygraliśmy!

Co więcej – wniesienie skargi na przewlekłość spowodowało cuda. Okazało się, że jednak można wyznaczyć rozprawę w ciągu miesiąca, a nawet można w tym terminie sprawę zamknąć wyrokiem!

Pomimo tego, że Sąd Okręgowy wydał wyrok zanim skargę rozpatrzył Sąd Apelacyjny – i tak przyznano nam rację i zasądzono na rzecz naszego klienta odszkodowanie.

Można zatem powiedzieć, że klient uzyskał dwie korzyści – wygrał główną sprawę o zapłatę i dostał odszkodowanie od Sądu Okręgowego.

Na marginesie trzeba zaznaczyć, że zasądzenie w sprawie skargi na przewlekłość takiej kwoty jest sukcesem nie tylko dlatego, że wygraliśmy, ale także dlatego, że sąd nałożył na Sąd Okręgowy kwotę wyższą niż standardowo w takich sprawach.

Sąd Apelacyjny swym postanowieniem potwierdził, że nie ma zgody na przeciąganie sprawy nawet jeśli powodem takiego stanu są braki kadrowe w sądzie albo duża liczba spraw.

Sprawę prowadził adwokat Jakub Ryzlak.

Wyrok jest prawomocny.

Jeśli też masz problem z długim postępowaniem, chciałbyś dowiedzieć się czy możesz dostać odszkodowanie od sądu za przewlekłość albo chciałbyś odwiedzić adwokata na Pradze, bo potrzebujesz pomocy w innej sprawie – zapraszamy serdecznie do naszej kancelarii w Warszawie. Możesz skonsultować się z nami także poprzez formularz kontaktowy, dzwoniąc pod numer 571-927-750 lub pisząc maila: kontakt@pragaadwokaci.pl

Może zainteresują Cię tematy poruszane na naszych blogach?

Jedna myśl w temacie “Odszkodowanie od sądu za przewlekłość”